Hela klassen failar slutexamen?

Vi har gjort gamla slutexamensprov (PD3) i klassen förra veckan. Läraren hade rättat dem och kommit fram till att det ser ut som att alla kommer misslyckas med slutexamen. "Alla förutom du" sade han och pekade på mig. "Dig är jag inte orolig för."
   Kul att höra att jag inte kommer ha några problem med provet, men pinsamt att få det berättat inför hela klassen som pluggat danska i flera år. Jag är inne på min tredje månad. Men det är ju för att jag är svensk som jag har det så lätt, så det är inte så man känner sig överduktig direkt.. :p

Samtidigt så vet jag att det är de andra i klassen som är mer beroende av ett bra resultat i PD3 för att kunna söka permanent uppehållstillstånd i Danmark. Som svensk får jag vara i Danmark hur länge jag vill.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0