Test nästa vecka

Nästa vecka är det dags för modultest. Om jag "består testen" blir jag kvar i det "examenshold" jag går i nu. Annars flyttas jag ner till de andra som ska göra testen nästa gång. Lite nervöst är det. Förutom hörövningar, läsförståelse och skrivngar ska vi vara beredda att hålla fem olika tal. Tre stycken 1-minuters om böcker vi läst och två stycken 2,5 minuters med ett valfritt ämne. Efter det ska lärarna som håller i testen ställa frågor för att se hur vi klarar av språket i diskussioner. Ärligt talat så minns jag knappt böckerna jag läst.
    Höll ett av talen inför klassen idag. Läraren påpekade inga fel, så det känns i alla fall lovande.

Som svensk börjar man i Modul 4, alltså nästan till sluttesten. Så vi får snart se om jag kommer upp i Modul 5 :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0